Znakoplavka obecná (Notonecta glauca)

Minulý víkend sem měl možnost strávit pěkný víkend v Rychlebských horách. V místě našeho pobytu bylo malé jezírko, které skýtalo velké množství živočichů. O ty, které jsem zachytil se s vámi teď podělím.

Největším zástupcem vodní říše byly znakoplavky. Ty jsou známé tím, že ve vodě plavou naznak a jsou velmi dravé. Což jsem si i potvrdil, když jsem je kdysi choval v akváriu. Při nedostatku potravy nebyl problém, aby začaly pojídat své příbuzné. Ve zkoumaném jezírku se pohybovaly i pářící se páry.



Znakoplavka s kořistí

Komentáře

  1. dobry den

    snazim se zorientovat ve vodnim hmyzu, ktery se zabydlel v nasem "koupacim" jezirku. Byl byste ochoten mi dle fotek pomoci s identifikaci 2 druhu?? dekuji, s pozdravy, jana

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,

    rád se pokusím rozpoznat hmyz, který se nachází ve vašem jezírku.

    OdpovědětVymazat
  3. uzasne, diky! hned jdu fotit

    OdpovědětVymazat
  4. tak nevim, jak muzu pripojit foto ...

    OdpovědětVymazat
  5. Obrázek ke komentáři připojit nelze, pošlete mně fota na email. Najdete ho v detailech mého profilu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ruměnice pospolná (Pyrrhocoris apterus)

Kobylka hnědá (Decticus verrucivorus)

Ponrava - Chroust obecný (Melolontha melolontha)